Introduktionsjakt gav mersmak

16.09.2018 14:38

Lars Sjöberg från Möklinta i Västmanland tog tillfället i akt och följde med Kaj Ekroos SSF Syd på trädskällarjakt. Jakten ägde rum i Söderbärke i södra Dalarna och bjöd på både fina sökturer och ståndskall även om fåglarna klarade sig denna gång. 

Lars, som tidigare har sportfiskat mycket och på senare år har kommit in på jakt och till och med skaffat sig en halvåret gammal finsk spets, Raitakullens Fia, säger: "det här var ytterst lärorikt och nåt jag  verkligen rekommenderar andra att göra. Mersmak gav det också så jag hoppas kunna återkomma för att få fler tips och lära mer om jaktformen. Jag hade faktiskt aldrig sett en rutinerad hund i arbete tidigare utan jag har mest haft kontakt med en annan nybörjare. Nu känns det helt klart mer på riktigt och jag kan helt klart tänka mig att starta min tik framöver. Tack SSF Syd för ett klockrent initiativ - " prova på"-tur i rörlig form."

Lars Sjöberg, Hemvikens Vilma och Raitakullens Fia.

 

 

Kontakt

SSF Sydsverige styggberget@hotmail.com